Kjøpsvilkår
Generell garanti
Dersom ikke annet er skriftlig avtalt, gjelder de generelle kjøps- og leveringsbetingelser.
Priser
Alle bestillinger og avtaler, bekreftede og ubekreftede, effektueres etter de på leveringsdagen gjeldende priser. Alle våre priser er oppgitt i norske kroner og er inklusiv mva og miljøgebyr dersom ikke annet er oppgitt, men eksklusiv frakt og betalingskostnader (for eksempel oppkravs-gebyr). Det er ingen skjulte kostnader, og du får full oversikt over alle kostnader før du bestiller. For bedrifter og installatører som har egne rabatt-avtaler, ber vi om at bestilling sendes per e-post. Vi tar forbehold om trykkfeil på priser på nettsiden vår og kan i slike tilfeller korrigere ordren til faktisk utsalgspris. Ved eventuelle feil vil alltid kunden få beskjed.
Du har 14 dagers ubetinget angrerett
Ikke hentet pakker
Dersom en pakke blir returnert til oss fordi den ikke er hentet innen fristen på utleveringsstedet, vil ordren bli kreditert. Merk at vi i slike tilfeller trekker fra følgende beløp fra den opprinnelige ordren:
- Fraktkostnad tur/retur (frakt x 2)
- Administrasjonsgebyr på 99 NOK
Vi anbefaler at du henter pakken din innen fristen for å unngå ekstra kostnader.
Frakt
Alle våre leveranser, med unntak av spesialvarer (tunge eller store varer), blir sendt med PostNord. Dersom PostNord ikke dekker ditt område, vil vi benytte en underleverandør for å sikre at pakken kommer fram til deg.
Viktig å merke seg:
Hvis du vet at nærmeste hentested er langt unna, anbefaler vi at du sender oss en e-post i forbindelse med bestillingen. Da kan vi undersøke og finne den beste fraktløsningen for deg.
Skade på varer
Hvis pakken er skadet ved mottak, anbefaler vi at du ikke godtar den med mindre du er helt sikker på at innholdet ikke er skadet. Velger du å akseptere den, må vi innen maks 2 dager motta informasjon om at pakken var skadet ved mottak. Du må fotografere utsiden og innsiden av pakken samt all emballasje. All emballasje skal også oppbevares til behandlingen av saken er avsluttet. Hvis dette ikke gjøres, kan vi IKKE erstatte pakken. Informasjon om ødelagte pakker sendes til Finn@bgbilrekvisita.no
Du må også ringe og informere oss via tlf:51561000
Personvern og sikkerhet
Når du handler blir du bli bedt om å opplyse om navn, adresse, tlf. osv. for at du skal kunne gjennomføre handelen. Vi garanterer at denne informasjonen IKKE vil bli gitt til noen andre. Sensitiv informasjon vil ikke være tilgjengelig eller lagret hos astlandbruk.no. Nettsiden vår benytter informasjonskapsler, såkalt cookies, og vi behandler alle persondata ifølge lov om Personopplysninger.
Force Majeure
Skulle det oppstå en situasjon som gjør det umulig for oss å oppfylle sine forpliktelser i denne avtalen, og som etter vanlige kjøpsrettslige regler regnes som Force Majeure, opphører den rammede parts forpliktelser så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer.
Som Force Majeure regnes eksempelvis lovendring, arbeidskonflikt, streik, lockout eller andre omstendigheter som partene ikke råder over, slik som krig, opprør, brann, eksplosjon eller inngrep fra offentlige myndigheter. Det samme gjelder ved plutselig endring av krav til merking av produkter, varseltekster, salgsforbud eller beslutning fra myndigheter som påvirker markedet og produkter i negativ retning eller unormal nedgang i markedet.